Erasmus +

Efektem pracy nauczycieli i uczniów z SP1 w Ustce w programie Erasmus+ są autorskie przedsięwzięcia:

- gry komputerowe, których bohaterem jest Wellbean, stworzone przez klasę VI b pod kierunkiem p. Jolanty Dobskiej;

- gra planszowa „WELLBEAN’S FEELINGS” opracowana przez p. Jolantę Dobską i p. Krzysztofa Woźniaka, w której uczniowie mają za zadanie zademonstrować wylosowane uczucie;

- piosenka o bohaterze projektu autorstwa p. Doroty Grześ oraz p. Kariny i Janusza Werrów;

- pokaz „fasolkowej” mody, przygotowany przez p. Ewelinę Pietrzyk, wychowawców i rodziców klas II i III, w którym uczniowie prezentowali stroje, miny, gesty wyrażające pozytywne i negatywne emocje.

 GRY KOMPUTEROWE

gra1 quiz  gra2

GRA PLANSZOWA

 

MODA FASOLKOWA

Od 28 do 30 września w ramach projektu ERASMUS+ gościliśmy nauczycieli z partnerskich szkół z Irlandii, Belgii, Hiszpanii i Portugalii.

Wizytę przygotowali nauczyciele języka angielskiego: p. Ewelina Pietrzyk – koordynator projektu, p. Kamila Komorowska, p. Dorota Grześ, nauczyciel informatyki: p. Jolanta Dobska we współpracy z pozostałymi nauczycielami naszej szkoły.

         Gości powitała piosenką, oczywiście w języku angielskim, klasa Ia wraz z wychowawczynią p. Jadwigą Szewczyk. Uczniowie wygłosili krótkie powitanie po angielsku, czym bardzo zaskoczyli nauczycieli z Europy. A później emocje już tylko rosły!

Nauczyciele i uczniowie uczestniczyli w warsztatach cyrkowych, gdzie doskonalili znajomość języka angielskiego oraz próbowali opanować proste sztuczki cyrkowe, które tylko pozornie wydają się łatwe.

Ogromne wrażenie wywarły zajęcia robotyki oraz pokaz robotów i gier komputerowych tematycznie związanych z projektem stworzonych przez uczniów pod kierunkiem p. Jolanty Dobskiej, a także doświadczenia przeprowadzone przez wychowanków p. Joanny Borkowskiej w Pracowni Eksperymentu. Pani Anna Jaskulska zaprosiła gości na innowacyjne zajęcia dotyczące rozwiązywania konfliktów, natomiast klasa p. Iwony Siemaszko-Kaszuby zaprezentowała specjalną grę planszową o bohaterze projektu „Wellbean”. Klasa VI a wraz z wychowawcą p. Ewą Spiczak – Brzezińską przybliżyła gościom najciekawsze miejsca w Ustce w formie prezentacji multimedialnej.

Nauczycieli zachwyciły umiejętności artystyczne dzieci. Uczniowie klasy IIa przygotowani przez p. Karinę i p. Janusza Werrów tańczyli i grali na dzwonkach, zaś podopieczni p. Luby Hyńko przybliżyli sztukę origami.

Ponadto odbyły się spotkania ze Strażą Graniczną i warsztaty pamięciowe, przygotowane przez p. Edytę Mirańską, na których uczniowie popisywali się umiejętnością błyskawicznego zapamiętywania słówek w języku angielskim, czym wprawili naszych gości w osłupienie.

         Jakby tego było mało, przygotowaliśmy jeszcze przedstawienie na temat uczuć doświadczanych przez dzieci, tych pozytywnych i negatywnych. Nauczycieli z Europy zachwyciła gra aktorów - przygotowanych przez p. Ewelinę Pietrzyk i p. Dorotę Dragan, profesjonalne wykonanie piosenek - pod kierunkiem p. K. i p. J. Werrów i tańca - przygotowanego przez p. Magdalenę Masłowską oraz piękne dekoracje i stroje - autorstwa p. Stefanii Salachny, p. Lilli Marciniak, p. Agnieszki Markowskiej i rodziców. Ogromne brawa zebrał pokaz mody związanej z uczuciami, a także piosenka o uczuciach stworzona specjalnie na tę okazję przez p. Dorotę Grześ i państwa Werrów.

         Goście z innych państw Europy byli pod wrażeniem umiejętności naszych uczniów i poziomu prezentowanej przez nich wiedzy. Podobał im się również budynek szkoły, jej otoczenie, barwne dekoracje w salach i na korytarzach.

         To była bardzo owocna wizyta. Pozwoliła na wymianę doświadczeń między nauczycielami i zacieśnianie naszych więzi z Europą. Nasze przedsięwzięcia podjęte w ramach projektu ERSMUS+ promowaliśmy w telewizji TVP Gdańsk, Teleexpressie, Radiu Koszalin i RMF MAXX oraz lokalnej prasie „Moje Dwumiasto”.

 

 

 

W dniach 01-05.06.2016r nauczyciele i uczniowie ze szkoły C.P.MIGUEL PINILLA       w Almansa w Hiszpanii byli gospodarzami kolejnego, trzeciego spotkania programu "Wellbeing by Wellbean" - Erasmus +. Organizatorem spotkania była dyrektor - koordynator szkoły podstawowej w Almansa – Ana Cuenca Piqueras. Oprócz nauczycieli z Hiszpanii obecnych było 12 nauczycieli ze szkół partnerskich.

Goszcząca nas C.P.MIGUEL PINILLA to mała publiczna szkoła w południowo-wschodniej części Hiszpanii, w której uczy się około 170 uczniów w wieku 3 -12. Klasy liczą po około 18 uczniów.

Głównym celem pracujących w szkole nauczycieli jest rozwój krytycznego i niezależnego myślenia wśród uczniów poprzez naukę o wartościach, interakcję wszystkiego co ich otacza, analizę otoczenia, wyrażanie swoich uczuć i próbę zrozumienia innych. Nowe hiszpańskie prawo edukacyjne, LOMCE, ma wiele wspólnego z celami naszego projektu. Dzieci mają uczyć się poprzez wykorzystanie swojej kreatywności, rozwijanie poczucia własnej wartości, świadomości i dobrego samopoczucia. Nauczyciele starają się, aby rodziny pracowały z dziećmi w podobny sposób. Współpracują z nimi na wielu płaszczyznach i angażują w wiele zadań.

Uczniowie przywitali nauczycieli z projektu piosenką o uczuciach. Z uśmiechem oprowadzali nas po szkole i prezentowali swoje prace. Hiszpańscy nauczyciele pytali o metody pracy w szkołach w Irlandii, Belgii, Portugalii i Polsce, a uczniowie, czego uczą się najchętniej ich koledzy z zagranicy.

Na potrzeby projektu szkoła podjęła współpracę z miejscowym uniwersytetem w celu przygotowania spektaklu „Feel”/ „Sentir” , który skupiał się na wszystkich emocjach jakich człowiek doświadcza od urodzenia do śmierci.

Podczas spotkania w Hiszpanii nauczyciele z SP1 w Ustce zaprezentowali prace plastyczne wykonane przez naszych uczniów, które zostały docenione za doskonałą umiejętność wyrażania emocji przy pomocy rysunku i kolorów.

Teraz czekamy z niecierpliwością na przyjazd nauczycieli ze szkół partnerskich do Ustki 28 września.

WELLBEAN – WELCOME IN USTKA!

 


Nauczyciele i uczniowie dwóch szkół Freinet Op Stelten w Dilsen- Stokkem w Belgii byli gospodarzami drugiego spotkania programu "CHILDREN'S EMPOWERMENT, CHILDREN'S SOLUTIONS" - "Wellbeing by Wellbean" współfinansowanego w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus +. Głównym organizatorem spotkania był dyrektor obu szkół Danny Scheepers, a oprócz belgijskich nauczycieli, obecnych było 12 nauczycieli ze szkół partnerskich z Irlandii, Hiszpanii, Portugalii i Polski. 

Goszcząca nas Freinet Op Stelten to mała szkoła, w której uczy się około 100 uczniów w wieku 2,5 -11. Duży procent uczniów to dzieci o specjalnych potrzebach. Szkoła oferuje edukację opartą o techniki Freineta. Zadaniem szkoły jest stworzenie warunków do zdobywania przez uczniów szeregu umiejętności, które ułatwiają kształtowanie umiejętności kluczowych oraz twórcze myślenie. Są to planowanie, organizowanie i ocenianie własnego procesu uczenia się, skuteczne porozumiewanie się w różnych sytuacjach, współdziałanie w zespole, rozwiązywanie problemów, operowanie informacjami oraz naturalna metoda uczenia się przy użyciu prawdziwych doświadczeń dzieci.
Głównym celem projektu jest rozwijanie świadomości, poczucia własnej wartości i dobrego samopoczucia wśród wszystkich jego uczestników, a dzieci mają tworzyć własną narrację mającą na celu kreowanie pozytywnego obrazu siebie. Aby cele te zostały zrealizowane do pracy w projekcie włączyli się pedagodzy szkolni ze szkół w Belgii, Portugalii oraz z naszej szkoły.
Podczas warsztatów zorganizowanych specjalnie na potrzeby projektu uczniowie brali udział w takich zajęciach, jak: warsztaty teatralne, muzyczne, taneczne, kulinarne, zajęcia sportowe- joga i boks oraz zajęcia z terapii emocjonalnej. Podczas finalnego przedstawienia uczniowie zaprezentowali się przed nauczycielami i rodzicami, a piosenkę o bohaterze naszego projektu próbowali zaśpiewać wszyscy obecni. Na podsumowanie wizyty został zaproszony również minister Opieki Społecznej, Zdrowia Publicznego i Rodziny z Brukseli, Jo Vandeurzen, który mocno zainteresował się naszym projektem i zaproponował współpracę przy tworzeniu strony internetowej. Chcielibyśmy, żeby rezultaty projektu były tak opracowane, aby mogły zostać wykorzystane w całej Europie, a stworzenie strony internetowej umożliwiłoby dotarcie do szerszego grona odbiorców.

szkolny koordynator projektu
Ewelina Pietrzyk

Pierwsze spotkanie nowego programu "CHILDREN'S EMPOWERMENT, CHILDREN'S SOLUTIONS" współfinansowanego w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus +, odbyło się w Irlandii, w szkole podstawowej SN Bhrighde Naofa w miejscowości Kinvara. Gospodarzem spotkania był dyrektor szkoły, a zarazem główny koordynator projektu- Shane McDonagh. W spotkaniu, oprócz nauczycieli z naszej szkoły, udział wzięli nauczyciele ze szkół partnerskich w Belgii, Hiszpanii i Portugalii.

SN Bhrighde Naofa to mała, wiejska szkoła, w której pod okiem 10 nauczycieli uczy się 86 uczniów. Dzieci przyzwyczajone są do nauki metodą projektu grupowego, podejmują własne inicjatywy a następnie pracami artystycznymi przedstawiają rozwiązania ważnych dla nich problemów i sytuacji. 

Podczas spotkania nauczyciele szkół partnerskich uczestniczyli w zajęciach zorganizowanych specjalnie na potrzeby projektu, takich jak "Terapia Artystyczna", " Być świadomym siebie", zajęcia teatralne z "Yerman's Puppets", zajęcia sportowe oraz spotkanie z pracownikiem Centrum Zdrowia, który przedstawił istotę i znaczenie dobrego samopoczucia w szkołach. Nauczyciele ze szkół partnerskich wspólnie wybrali podtytuł projektu "Wellbeing by Wellbean". Zaprojektowano również logo projektu oraz głównego bohatera 'Wellbean', który połączy cechy zaproponowane przez uczniów ze wszystkich szkół partnerskich, a którego już wkrótce przedstawimy na naszej stronie internetowej. 

Wizyta została podsumowana słowami "Budowanie silnych podstaw dla dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego powinno być zakorzenione w stylu życia".