Aktualności

Aktualności

21 listopada w naszej szkole odbyły się eliminacje do Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego. Uczestniczyło w nich 25 uczniów z klas VI –VIII. W ciągu 45 minut należało wykonać 9 zadań z zakresu rozumienia tekstu pisanego, z zakresu leksykalno-gramatycznego oraz wiedzy krajoznawczej dotyczącej krajów niemieckojęzycznych.

Szkolna Komisja Konkursowa w składzie: Dorota Dragan, Hanna Winiarz i Arnold Szczucki, po sprawdzeniu prac i podliczeniu punktów, zakwalifikowała ucznia kl. VII b IWO MIŚKOWIAKA do etapu rejonowego konkursu, który odbędzie się 24.01.2019 r. w Lęborku.

Pozostałe wyniki:

II miejsce   WIKTOR   MALEK                 kl. VIII c

III miejsce   MAGDALENA   MACIEJUK kl. VI a

                   NIKOLA   SKRAJEWSKA     kl. VII a

                   MAJA   ZABOROWSKA         kl. VIII c

Gratulujemy i życzymy naszemu uczniowi powodzenia w dalszej rywalizacji!

konkurs j niemiecki

Szanowni Państwo!

    Miło nam poinformować, że nasza szkoła została zakwalifikowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej do grupy placówek, które otrzymały wsparcie finansowe dla biblioteki w ramach projektu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”. Ma on na celu promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz rozwijanie ich kompetencji i zainteresowań czytelniczych. W ramach programu za kwotę 15 000 zł zostało zakupionych do naszej szkolnej biblioteki ponad 800 książek. Dzięki temu uczniowie będą mogli korzystać z najnowszych propozycji oferowanych na rynku wydawniczym.

      Powszechnie wiadomo, że kluczem do wiedzy jest czytanie. Stąd też ważnym zadaniem szkoły oraz domu jest wytworzenie u dziecka silnej motywacji do czytania, sprawienie, by było ono zajęciem atrakcyjnym. Kontakt z książką powinien zaspokajać pragnienia i potrzeby człowieka, zarówno emocjonalne, jak i intelektualne.
   Rodzina odgrywa ważną rolę w kształtowaniu nawyku czytania. Pierwszy kontakt dziecka z książką ma bowiem miejsce w domu rodzinnym. Edukacja w szkole to kolejny etap, w którym utrwala się u małych czytelników zamiłowanie do książek. Błędnym przekonaniem rodziców jest zaniechanie głośnego czytania dziecku wraz z rozpoczęciem przez niego nauki w szkole. Opiekun kieruje się wówczas przekonaniem, że gdy pociecha nauczy się czytać, powinna to robić samodzielnie. Nic bardziej mylnego!

   Podczas wspólnej lektury książki najważniejsza jest bliskość z dzieckiem. Przytulając je, stwarzamy mu poczucie bezpieczeństwa i budujemy zaufanie do świata. Dziecko czuje się ważne   i akceptowane, a te uczucia są bezcennym fundamentem na całe życie.

     Wspólne czytanie może także pomagać w wychowywaniu. W książkach można znaleźć sytuacje, które służyć nam będą jako przykład rozwiązania konkretnych problemów, z którymi boryka się nasza pociecha. Dobra literatura dla dzieci daje prawidłowe wzorce zachowania. Dla rodziców to bezcenna pomoc w kształtowaniu właściwych postaw i nawyków potomka.

      Kiedy dziecko staje się nastolatkiem, zachodzą istotne zmiany w wielu sferach jego życia. Wydaje się, że czas wspólnego czytania minął już bezpowrotnie. Ale czy na pewno? Książka może stać się jednym z istotnych elementów sprzyjających rozwojowi nastolatka. Może podtrzymywać i kształtować prawidłowe relacje między rodzicami a ich dorastającym dzieckiem. W tym czasie przeżywa ono nie tylko okres buntu, jego rozwojowi towarzyszy również wzrost wrażliwości zmysłów, bardzo intensywnie rozwija się wyobraźnia. Proces ten może być wzmacniany i prawidłowo kierowany, między innymi poprzez dobór odpowiedniej literatury oraz zachętę do czytania.

     Trudne może się okazać kontynuowanie głośnego czytania dziecku na tym etapie. Warto jednak zaproponować wieczorne wspólne czytanie i wymienianie się uwagami, spostrzeżeniami, głośne odczytywanie interesujących czy humorystycznych fragmentów książek. Lektura może stać się wstępem do dalszych rozmów o wielu istotnych sprawach, problemach, z jakimi stykamy się w codziennym życiu. Po pewnym czasie zauważymy, że poprzez czytanie i obcowanie z książką nasze relacje z dzieckiem mogą się zacieśnić, pozwolą nam zrozumieć świat nastolatka, zapewnią autentyczną radość i satysfakcję.

      Nie zapominajmy więc o korzyściach, które płyną z czytania dzieciom.
Czytanie:

  1. Uczy oceny swojego zachowania z moralnego punktu widzenia.
  2. Pomaga dziecku odnaleźć się w nowej rzeczywistości, jaka go spotyka.
  3. Ułatwia przyswajanie wiedzy i zapamiętywanie informacji.
  4. Wzbogaca słownictwo.
  5. Rozwija umiejętność swobodnego wypowiadania się i myślenia.
  6. Umacnia więź z rodzicami i dziadkami.
  7. Rozbudza i kształtuje wrażliwość emocjonalną.
  8. Daje wewnętrzną siłę do radzenia sobie z trudnościami.
  9. Pokazuje, jak panować nad własnymi emocjami.
  10. Kształtuje osobowość oraz poczucie własnej wartości.
  11. Pomaga rodzicowi zrozumieć emocjonalny i społeczny rozwój swojego dziecka.

Konkurs TRACK & FIELD dla uczniów szkół gimnazjalnych oraz 8 klas szkół podstawowych organizowany jest przez II Liceum Ogólnokształcące w Słupsku. Celem konkursu jest wspieranie uczniów uczących się języka angielskiego i umożliwienie im prezentacji swoich umiejętności językowych. W piątej edycji tego konkursu wzięło udział trzech uczniów naszej szkoły. Z przyjemnością informujemy, że uczeń klasy VIII c, Wiktor Malek zajął II miejsce. Mateusz Puchała oraz Borys Basiński z klasy VIII b zajęli kolejno IV i V miejsce, tuż za podium. W dowód uznania nasi uczniowie otrzymali dyplomy, nagrody rzeczowe oraz imienne zaproszenia do II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Słupsku. 

GRATULUJEMY!

W październiku w naszej szkole odbyło się uroczyste ślubowanie pierwszoklasistów. Wśród zaproszonych gości powitano panią dyrektor Bogumiłę Lenard, panią wizytator Małgorzatę Stenkę - Kozłowską, siostrę Fazjanę oraz rodziców, którzy z dumą obserwowali swoje pociechy.

Uroczystość poprowadziła pani Ewelina Pietrzyk oraz uczniowie z klasy VII a - Marika Majchrzak i Hubert Chyżyński. O stronę muzyczną zadbali państwo Karina i Janusz Werra. Autorką przepięknej dekoracji była pani Agnieszka Babieracka.

Przed złożeniem uroczystego przyrzeczenia dzieci zaprezentowały wiersze i piosenki, głównie o charakterze patriotycznym. Oprawę multimedialną do nich przygotowała pani Jolanta Dobska. Punktem kulminacyjnym uroczystości było ślubowanie oraz pasowanie przez panią dyrektor symbolicznym ołówkiem na ucznia Szkoły Podstawowej nr 1 w Ustce. W tym dniu dzieci z klas pierwszych stały się pełnoprawnymi członkami społeczności szkolnej.

Wychowawczynie klas pierwszych - Mirosława Wróbel - Barczyńska i Aurelia Majchrzak wręczyły uczniom pamiątkowe medale, a rodzice - słodkości. 

7 listopada w kinie „Delfin” odbyły się I Usteckie Potyczki Ortograficzne zorganizowane przez Bibliotekę Miejską w Ustce w ramach projektu #MŁODZI CZYTAJĄ 2.0. W międzypokoleniowym dyktandzie mógł wziąć udział każdy chętny, niezależnie od wieku. Naszą szkolną „Jedynkę” reprezentowali uczniowie klas ósmych, którzy zmierzyli się z tekstem naszpikowanym trudnościami ortograficznymi. W przerwie uczestnicy dyktanda mogli odreagować stres, oglądając występ kabaretowy i wokalny Usteckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku.