Aktualności

Aktualności

W czwartek, 29 listopada, odbyła się w naszej szkole niecodzienna akcja promująca czytelnictwo pod hasłem „Rzucam wszystko i czytam”. Na trzeciej godzinie lekcyjnej, po usłyszeniu sygnału , każdy z nauczycieli przerwał zajęcia i przez dziesięć minut czytał uczniom fragment wybranej książki. Pomysł czytania bardzo spodobał się młodszym i starszym czytelnikom, niektórzy już zadeklarowali, że na pewno sięgną po książkę, której fragment usłyszeli w czasie lekcji. Życzymy więc wszystkim ciekawej lektury, a nauczycielom bardzo dziękujemy za chętny udział w akcji.

23 listopada 2018r – to data, którą klasa VIA z pewnością zapamięta na długo. Impreza klasowa, którą nazwaliśmy „Nocny maraton gier, zabaw i filmów”, to doskonały sposób na zabawę, naukę oraz integrację zespołu klasowego.
Uczniowie przygotowali wszystko od początku do końca. Plan zajęć, regulamin, podział obowiązków i miejsce nocowania – gotowy pomysł musiała tylko zaakceptować wychowawczyni. I jak tu się nie zgodzić?! :) Sami przygotowali serię eksperymentów, wybrali gry oraz zabawy z dzieciństwa, urządzili konkurs na najładniejszą dekorację „babeczek”. Kolacja i śniadanie przygotowane i każdy miał w tym swój udział – jedni robili zakupy, inni szykowali kanapki, a kto inny sprzątał i zmywał. W nagrodę zamówiliśmy dla wszystkich pizzę.
Punktem kulminacyjnym był nocny maraton filmów… Trochę niewyspani, ale szczęśliwi i pełni wrażeń już planujemy następne klasowe spotkanie. Polecamy wszystkim!


Klasa VIa, wychowawczyni i kochani pomocnicy, którym serdecznie dziękujemy.


21 listopada w naszej szkole odbyły się eliminacje do Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego. Uczestniczyło w nich 25 uczniów z klas VI –VIII. W ciągu 45 minut należało wykonać 9 zadań z zakresu rozumienia tekstu pisanego, z zakresu leksykalno-gramatycznego oraz wiedzy krajoznawczej dotyczącej krajów niemieckojęzycznych.

Szkolna Komisja Konkursowa w składzie: Dorota Dragan, Hanna Winiarz i Arnold Szczucki, po sprawdzeniu prac i podliczeniu punktów, zakwalifikowała ucznia kl. VII b IWO MIŚKOWIAKA do etapu rejonowego konkursu, który odbędzie się 24.01.2019 r. w Lęborku.

Pozostałe wyniki:

II miejsce   WIKTOR   MALEK                 kl. VIII c

III miejsce   MAGDALENA   MACIEJUK kl. VI a

                   NIKOLA   SKRAJEWSKA     kl. VII a

                   MAJA   ZABOROWSKA         kl. VIII c

Gratulujemy i życzymy naszemu uczniowi powodzenia w dalszej rywalizacji!

konkurs j niemiecki

Szanowni Państwo!

    Miło nam poinformować, że nasza szkoła została zakwalifikowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej do grupy placówek, które otrzymały wsparcie finansowe dla biblioteki w ramach projektu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”. Ma on na celu promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz rozwijanie ich kompetencji i zainteresowań czytelniczych. W ramach programu za kwotę 15 000 zł zostało zakupionych do naszej szkolnej biblioteki ponad 800 książek. Dzięki temu uczniowie będą mogli korzystać z najnowszych propozycji oferowanych na rynku wydawniczym.

      Powszechnie wiadomo, że kluczem do wiedzy jest czytanie. Stąd też ważnym zadaniem szkoły oraz domu jest wytworzenie u dziecka silnej motywacji do czytania, sprawienie, by było ono zajęciem atrakcyjnym. Kontakt z książką powinien zaspokajać pragnienia i potrzeby człowieka, zarówno emocjonalne, jak i intelektualne.
   Rodzina odgrywa ważną rolę w kształtowaniu nawyku czytania. Pierwszy kontakt dziecka z książką ma bowiem miejsce w domu rodzinnym. Edukacja w szkole to kolejny etap, w którym utrwala się u małych czytelników zamiłowanie do książek. Błędnym przekonaniem rodziców jest zaniechanie głośnego czytania dziecku wraz z rozpoczęciem przez niego nauki w szkole. Opiekun kieruje się wówczas przekonaniem, że gdy pociecha nauczy się czytać, powinna to robić samodzielnie. Nic bardziej mylnego!

   Podczas wspólnej lektury książki najważniejsza jest bliskość z dzieckiem. Przytulając je, stwarzamy mu poczucie bezpieczeństwa i budujemy zaufanie do świata. Dziecko czuje się ważne   i akceptowane, a te uczucia są bezcennym fundamentem na całe życie.

     Wspólne czytanie może także pomagać w wychowywaniu. W książkach można znaleźć sytuacje, które służyć nam będą jako przykład rozwiązania konkretnych problemów, z którymi boryka się nasza pociecha. Dobra literatura dla dzieci daje prawidłowe wzorce zachowania. Dla rodziców to bezcenna pomoc w kształtowaniu właściwych postaw i nawyków potomka.

      Kiedy dziecko staje się nastolatkiem, zachodzą istotne zmiany w wielu sferach jego życia. Wydaje się, że czas wspólnego czytania minął już bezpowrotnie. Ale czy na pewno? Książka może stać się jednym z istotnych elementów sprzyjających rozwojowi nastolatka. Może podtrzymywać i kształtować prawidłowe relacje między rodzicami a ich dorastającym dzieckiem. W tym czasie przeżywa ono nie tylko okres buntu, jego rozwojowi towarzyszy również wzrost wrażliwości zmysłów, bardzo intensywnie rozwija się wyobraźnia. Proces ten może być wzmacniany i prawidłowo kierowany, między innymi poprzez dobór odpowiedniej literatury oraz zachętę do czytania.

     Trudne może się okazać kontynuowanie głośnego czytania dziecku na tym etapie. Warto jednak zaproponować wieczorne wspólne czytanie i wymienianie się uwagami, spostrzeżeniami, głośne odczytywanie interesujących czy humorystycznych fragmentów książek. Lektura może stać się wstępem do dalszych rozmów o wielu istotnych sprawach, problemach, z jakimi stykamy się w codziennym życiu. Po pewnym czasie zauważymy, że poprzez czytanie i obcowanie z książką nasze relacje z dzieckiem mogą się zacieśnić, pozwolą nam zrozumieć świat nastolatka, zapewnią autentyczną radość i satysfakcję.

      Nie zapominajmy więc o korzyściach, które płyną z czytania dzieciom.
Czytanie:

  1. Uczy oceny swojego zachowania z moralnego punktu widzenia.
  2. Pomaga dziecku odnaleźć się w nowej rzeczywistości, jaka go spotyka.
  3. Ułatwia przyswajanie wiedzy i zapamiętywanie informacji.
  4. Wzbogaca słownictwo.
  5. Rozwija umiejętność swobodnego wypowiadania się i myślenia.
  6. Umacnia więź z rodzicami i dziadkami.
  7. Rozbudza i kształtuje wrażliwość emocjonalną.
  8. Daje wewnętrzną siłę do radzenia sobie z trudnościami.
  9. Pokazuje, jak panować nad własnymi emocjami.
  10. Kształtuje osobowość oraz poczucie własnej wartości.
  11. Pomaga rodzicowi zrozumieć emocjonalny i społeczny rozwój swojego dziecka.

Konkurs TRACK & FIELD dla uczniów szkół gimnazjalnych oraz 8 klas szkół podstawowych organizowany jest przez II Liceum Ogólnokształcące w Słupsku. Celem konkursu jest wspieranie uczniów uczących się języka angielskiego i umożliwienie im prezentacji swoich umiejętności językowych. W piątej edycji tego konkursu wzięło udział trzech uczniów naszej szkoły. Z przyjemnością informujemy, że uczeń klasy VIII c, Wiktor Malek zajął II miejsce. Mateusz Puchała oraz Borys Basiński z klasy VIII b zajęli kolejno IV i V miejsce, tuż za podium. W dowód uznania nasi uczniowie otrzymali dyplomy, nagrody rzeczowe oraz imienne zaproszenia do II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Słupsku. 

GRATULUJEMY!