Regulamin

REGULAMINY

 

Regulamin Biblioteki Szkolnej

  • Z biblioteki mają prawo korzystać wszyscy uczniowie i pracownicy szkoły.
  • Czytelnik wypożycza książki wyłącznie na swoje nazwisko.
  • Jednorazowo wolno wypożyczać tylko trzy książki na okres dwóch tygodni.
  • Za zgodą bibliotekarza można przedłużyć czas korzystania z książki.
  • Nie wolno przetrzymywać książek, bo czekają na nie inni czytelnicy.
  • Na dwa tygodnie przed zakończeniem roku szkolnego należy zwrócić wszystkie książki do biblioteki.
  • Uczniowie oraz inni czytelnicy odchodzący ze szkoły winni rozliczyć się z biblioteką.
  • Obowiązkiem każdego czytelnika jest poszanowanie książek.
  • Za zniszczoną lub zaginioną książkę wypożyczający oddaje taką samą albo inną o zbliżonej wartości.
  • W bibliotece obowiązuje cisza.

 

Regulamin Korzystania z Centrum Multimedialnego

Centrum służy uczniom jako źródło wiedzy i informacji

Zasady korzystania se stanowiska komputerowego

  1. Zamiar skorzystania z komputera zgłaszamy nauczycielowi - bibliotekarzowi.
  2. Pierwszeństwo w korzystaniu z komputera mają osoby realizujące konkretny temat dydaktyczny.
  3. Komputer uruchamia i wyłącza bibliotekarz.
  4. Użytkownik komputera musi posiadać elementarną znajomość jego obsługi i oprogramowania.
  5. Przy stanowisku mogą znajdować się maksymalnie 2 osoby pracujące w ciszy.
  6. Zalecane jest wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej za pośrednictwem stron internetowych.
  7. Po zakończeniu pracy przy komputerze należy usunąć z dysku oraz z pulpitu zapisane przez siebie pliki.
  8. Wszelkie uszkodzenia lub nieprawidłowości w pracy komputera należy natychmiast zgłosić bibliotekarzowi.
  9. W przypadku stwierdzenia naruszenia obowiązujących zasad bibliotekarz ma prawo do natychmiastowego przerwania pracy przy komputerze.
  10. Podczas korzystania z komputera obowiązuje zakaz jedzenia i picia.

 

 

ZABRANIA SIĘ

  1. Wykorzystywania komputera do prowadzenia gier i zabaw oraz korzystania z komunikatorów (gadu-gadu, czat).
  2. Instalowania innych programów, dokonywania zmian w już istniejących oprogramowaniach i ustawieniach systemowych.
  3. Wykonywania czynności naruszających prawa autorskie twórców lub dystrybutorów oprogramowania i danych.